Strefa komfortu

Zastanawiam się ostatnio nad zagadnieniem tak zwanej strefy komfortu. Ile razy mieliśmy ochotę podjąć sie jakiegos zadania ale nie pozwoliły nam na to nieśmiałosć, lęk przed porażką, lenistwo lub brak czasu (jako wymówka). Wymieniac można by w nieskonczoność. Większosć z nas obraca się we własnej, węższej lub szerszej strefie. Składają się na nią między innymi – określone grono znajomych, ulubione miejsca i sposoby spędzania wolnego czasu oraz posiadane przez nas umiejętności. Traktujemy to jako coś naturalnego i zazwyczaj nie zastanawiamy się nad tym.

Uświadomiłam sobie to jakis czas temu, kiedy koleżanka na moje pytanie czy pojdzie ze mna na imprezę odpowiedziała że przeciez nikogo tam nie zna i nie bedzie miała z kim porozmawiac a przeciez nie chce na mnie ‚wisieć‚ przez cały wieczór. To klasyczny przykład niechęci wyjscia ze strefy komfortu. A przeciez mogła poznać nowych ludzi i nawet zawrzeć jakaś przyjazn czy choćby tylko podyskutować na ciekawy temat z nieznaną jej wczesniej osobą.

Tego typu sytuacje i przykłady mozna mnożyć. Strach przed probowaniem nowych rzeczy, porzuceniem wykanczajacej nas psychicznie pracy, nauką nowego jezyka lub zapisanie się na kolejne studia. Mysle ze gdy zdamy sobie sprawę z własnej strefy komfortu i okreslimy jej granice, łatwiej bedzie nam ją przekraczać czy chocby próbować. Inaczej stoimy w miejscu i hamujemy własny rozwój. To nie musza być spektakularne wydarzenia – czasem wystarczy zacząć od spróbowania nieznanej potrawy.

Jestem ciekawa Waszych opinii i komentarzy – czy komuś z Was udaje sie regularnie wychodzić z wlasnej strefy komfortu?

 

Katarzyna

1 comment
  1. Wiele razy czytałam o wychodzeniu ze strefy komfortu i powiem szczerze jakoś nie miałam ostatnio okazji, żeby moją opuścić. Nie ukrywam, że czasem mam do wyboru coś co lubię robić i robię często, jest sprawdzone i sprawia mi przyjemność, a ja jestem zmęczona po tygodniu pracy to wybieram to co wiem, że mnie zrelaksuje,a nie czynność, której się obawiam albo mam jakieś obiekcje. W innych dziedzinach życia – np.w pracy nie mam obaw przed wychodzeniem ze strefy komfortu (:

Skomentuj

Habibi Adventures

Adventurous life of an international family

creativita

żyj kreatywnie | pracuj online & podróżuj | rozwijaj swój biznes online

Sparc media

REKLAMA ONLINE, RTB, PROGRAMMATIC BUYING

aga moleda

sketchbook

kobieta pracująca

czyli życie codzienne kobiety torontońskiej na początku XXIw.

Freshome.com

Interior design ideas, home decorating photos and pictures, home design, and contemporary world architecture new for your inspiration.

Love in the City of Lights

memoirs, musings and travels of a hopeful romantic in Paris

